Iedereen kent het kerstpakket wel. Een eeuwenoude traditie voor het verrassen van medewerkers, klanten en relaties aan het einde van het jaar. Er is in Nederland zelfs onderzoek gedaan naar de psychologie van het ontvangen van kerstpakketten. Maar dat betekent niet dat het einde van het jaar het enige moment is waarop je ze kunt verrassen. Maar waarom zou je ze niet iets geven voordat ze op vakantie gaan? Dat is de reden voor de opkomst van het zomerpakket. Over deze trend lees je meer in dit artikel.
Wat is een zomerpakket?
Iedereen kijkt er weer uit om lekker op vakantie te kunnen gaan. En daar kun je als werkgever op inspelen met een zomerpakket. Een zomerpakket is eigenlijk hetzelfde als een kerstpakket, maar dan met items die specifiek gericht zijn op de zomer en de vakantieperiode. Het hoeft echt geen heel uitgebreid pakket te zijn, maar het kan ook gaan om een paar leuke gadgets om mee te nemen op vakantie.
De voordelen van een zomerpakket
Het staat natuurlijk vast dat de ontvangers het superleuk vinden om zo’n zomers pakket te ontvangen. Maar dat is het niet het enige voordeel. Je verbindt op deze manier ook een positief gevoel aan je merk, want iedereen heeft zin in de zomer en in vakantie. Wanneer je producten laat bedrukken met je logo en in dit pakket opneemt, zorg je bovendien op een slimme manier voor extra naamsbekendheid. Zo gaat jouw merk misschien wel mee op vakantie.
De inhoud van een zomerpakket
Qua inhoud kun je als bedrijf je creativiteit de vrije loop laten gaan. Denk aan items die handig zijn om te gebruiken in de zomerperiode of om mee te nemen op vakantie. Denk aan een trolley koffer met je logo erop, gevuld met allerlei leuke zomerse producten zoals een zonnebril, zonnebrand en een zomers hoedje. Een bedrukte drinkfles is ook een item wat extra goed van pas komt in de zomer en zo aan je dagelijkse vochtinname te komen. Vul het pakket met een strandbal en kleurboeken voor de kids, zodat deze ook zoet zijn. En misschien kun je nog een aantal waardebonnen toevoegen voor leuke uitjes in de zomer.
Genoeg mogelijkheden dus en leuk om als bedrijf in deze trend mee te gaan. En als werknemer zou je het idee altijd eens kunnen opperen!